Realizacja programu “Laboratoria Przyszłości” – 2022/2023


Czerwiec 2023

Uczniowie klasy 2a zapoznawali się z możliwościami VR wspomaganymi technologią ARC – rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki okularom VR przed uczniami otwierają się zupełnie inne możliwości. Dzieci zakładając te okulary przenoszą się np. w podwodny świat i mogą relaksować się pływając z lwami morskimi lub nurkować z rekinami. Bardzo cieszymy się, że nowe technologie są dostępne dla naszych uczniów.


Uczniowie klasy 1a za pomocą wirtualnej wycieczki korzystając z okularów VR poznali podwodny świat. Mieli okazję nurkować z rekinami i pływać z lwami morskimi.


Prostopadłościany i sześciany. Na lekcji matematyki uczniowie klasy 6a oglądali sześcian, prostopadłościan oraz inne figury przestrzenne.


Utrwalanie wiadomości o ssakach. Uczniowie poznali tryb życia ssaków na różnych kontynentach. Mogli m.in. być bezpośrednimi obserwatorami polowania prowadzonego przez lwów


Wykorzystanie sprzętu fotograficznego podczas Dnia dzicka w klasach 4-8


Wykorzystanie sprzętu fotograficznego podczas wycieczki klas piątych Szlakiem Orlich Gniazd


Wykorzystanie sprzętu fotograficznego podczas Dnia dziecka w klasach 1-3


Nurkowanie podwodne-  Uczniowie klasy 3a wyruszyli na podwodną wycieczkę z z wykorzystaniem okularów VR


M A J 2023

Upominek dla mamy wykonany przez uczniów klasy 5a i 5b


6b  Temat: Prostopadłościany i sześciany. Na lekcji uczniowie oglądali sześcian, prostopadłościan oraz inne figury przestrzenne


Uczniowie klas 8c i 8b wzięli udział w wirtualnej podróży do Svalbardu w Norwegii aby być świadkami całkowitego zaćmienia Słońca.


 Nurkowanie podwodne-  Uczniowie klasy 2b wyruszyli na podwodną wycieczkę z żółwiem morskim (film) z wykorzystaniem okularów VR


W ramach lekcji dotyczącej cech krajobrazu Polski uczniowie klasy 1a za pomocą wirtualnej wycieczki korzystając z okularów VR poznały
krajobraz nadmorski.Mieli  okazję znaleźć się na plaży, zaobserwować morskie wybrzeże , zobaczyć ruch fal, a także doświadczyć odczucia przebywania w pięknym miejscu.


Ekologia – powtórzenie wiadomości.

Uczniowie klasy 8a byli naocznymi świadkami życia,rywalizacji, współdziałania wielu gatunków zwierząt.


Rośliny okrytonasienne. Uczniowie klasy 5b przemierzając różne strefy roślinności mogli zobaczyć olbrzymią różnorodność flory.


Serduszko i wazonik dla mamy- Projekt i wydruk na drukarce 3D (klasa 5a)


Efekt końcowy pracy praktycznej (technika) KROSNO – Wątek, osnowa i tajemnica tkaniny klasa 5b


KWIECIEŃ 2023

“Tańce z różnych stron świata” lekcja muzyki w klasie 7a


Stolica Polski- Warszawa” -oglądanie trójwymiarowo stolicy Polski,
lekcja w klasie 2b.


4b ,lekcja wychowawcza:: “Jak się zachować na wycieczce szkolnej”


Lekcja historii w klasie 7a “Dziedzictwo cywilizacyjne Europy”


Zajęcia przyrodnicze. Temat: Fauna i flora Polski. Uczniowie  podczas wirtualnych wędrówek z bliska poznali olbrzymią różnorodność roślin i zwierząt w Polsce.


 Narządy zmysłów. Uczniowie klasy 7a  mogli
m.in.”pospacerować”  we wnętrzu ludzkiego ucha i oka i dzięki temu poznać jego budowę i funkcjonowanie.


Atrakcje turystyczne Francji.- uczniowie klasy 6a i 6b na lekcjach
geografii  wirtualnie odwiedzili  Francję.


Dekoracje świąteczne, wypalanie i wiercenie w drewnie– KLASA IV


MARZEC 2023

Wycinanie dekoracji świątecznej i wypalanie – KLASA VI

Wykorzystanie wyrzynarki do wykonania dekoracji świątecznej (pomoc dydaktyczna dla klasy pierwszej)

Efekt końcowy pracy praktycznej (technika) KROSNO – Wątek, osnowa i tajemnica tkaniny klasa 5a


Z okazji pierwszego Dnia Wiosny Samorząd uczniowski wykorzystał aparat forograficzny do fotoreportażu na stronę internetową szkoły i szkolnego FC


Z okazji pierwszego Dnia Wiosny Samorząd uczniowski wykorzystał sprzęt nagłaśniający zakupiony z projektu Laboratoria Przyszłości.


Wykorzystanie wyrzynarki do wykonania pracy “Gra dydaktyczna. BHP podczas pracy z elektronarzędziami.


Wykorzystanie wkrętarki – zasady i technika wiercenia. BHP podczas pracy z elektronarzędziami.

Gra dydaktyczna klasa 6- wykorzystanie wkrętarki i sciągacza do izolacji


KROSNO – Wątek, osnowa i tajemnica tkaniny klasa 5a


Luty 2023

Wypalanie na drewnie – Klasa 5


Druk 3D – kubek na ołówki


Inżynieria 3D -poznajemy poznajemy różne modele maszyn i urządzeń tchnicznych z wykorzystaniem okularów Class VR  w klasie 5a


Styczeń 2023


Ryby – zwierzęta żyjące w wodzie. Uczniowie klasy 6b podczas
nurkowania poznali wiele gatunków ryb w obrazie trójwymiarowym.


Ryby – zwierzęta żyjące w wodzie. Uczniowie klasy 6a podczas nurkowania poznali wiele gatunków ryb w obrazie trójwymiarowym.


Podróż po Europie -poznajemy wybrane kraje europejskie z
wykorzystaniem okularów Class VR  w klasie 4a


Afryka  –powtórzenie.Wykorzystanie okularów Class VR w klasie 8a


Film i fotografia – Dzień Babci i Dziadka

Wykorzystano statyw i aparat fotograficzny z kamerą do nagrania życzeń dla Babci i Dziadka. (film dostępny na szkolnej stronir Internetowej i szkolnym Facebooku).


Grudzień

Podczas Szkolnych Jasełek został wykorzystany sprzęt, aparat fotograficzny z kamerą oraz Gimbal czyli urządzenie do stabilizacji obrazu


Lekcja w klasie 7a,  Budowa i rola serca.Uczniowie  mogli m.in. odbyć
wirtualnie drogę przez naczynia krwionośne człowieka


Wykonanie ozdób świątecznych na zajęciach koła plastycznego


Lekcja techniki w klasach 6

Świateczny element dekoracyjny. Szopka z makaronu Prace wykonane przez uczniów klas szóstych – uzycie kleju na gorąco. (6h)


Listopad

Drukowanie 3D wybranych projektów wykonanych przez uczniów klas VIII (3h)

Projektowanie w klsach VIII – Tinkercad (6h)



Azja –powtórzenie klasa  8b wykorzystanie okularów Class VR


Od parzydełkowców do pierścienic lekcja w klasie 6b z
wykorzystaniem  okularów Class VR


ak się odżywiamy lekcja w klasie 4a z wykorzystaniem okularów Class VR


Październik

Uczniowie klasy piątej na lekcji geografii wykorzystali okulary CLASS VR,  dzięki którym odbyli wirtualną wędrówkę po  Afryce. Uczniowie klasy 8 przenieść się do przeszłości i obejrzeć sprzęt wojskowy z czasów II Wojny Światowej. Wirtualna rzeczywistość pozwoliła uczniom klas ósmej być w środku kataklizmu.


Elektrownie atomowe w Polsce a elektrownie w Czarnobylu klasa 8a, wykorzystanie okularów Class VR


 Dzień Komisji Edukacji Narodowej wykorzystanie aparatu fotograficznego


Bezkręgowce klasa 6a wykorzystanie okularów Class VR


Uczniowie klas V i VI podczas zajęć z techniki – wykorzystanie wyrzynarki, klej na goraco, imadła. (12h)


WRZESIEŃ

Prezentacja Drukarki 3D w klasach IV-VIII (10h)

Wyposażenie pracowni technicznej w ramach projektu Laboratoria Przyszłości

W ramach projektu Laboratoria Przyszłości, nasza szkoła została wyposażona w nowoczesny sprzęt, wspierający rozwijanie pasji ucznia i zdobywanie przez niego kompetencji z zakresu inżynierii, technologii. Celem tego projektu jest aktywizowanie uczniów i wzbudzanie większego zainteresowania zajęciami z techniki poprzez możliwość pracy na wysokorozwiniętym, interesującym sprzęcie technologicznym. Uczniowie będą mieli możliwość utrwalenia poznanej wiedzy teoretycznej poprzez ćwiczenia praktyczne. Dobrze wyposażona pracownia techniczna umożliwia nauczycielowi  prowadzenie różnorodnych zajęć, a to w konsekwencji przekładać się na zwiększenie zainteresowania omawianym przedmiotem u uczniów. (6h)

Wirtualna rzeczywistość zawitała w naszej szkole

W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła okulary ClassVR. Dlatego we wrześniu uczniowie klas 4-8 na lekcjach Informatyki zapoznali się z zasadą funkcjonowania i korzystania z okularów VR na lekcjach. Uczniowie podczas pierwszego kontaktu z okularami na zajęciach mogli wirtualnie oglądać materiały udostępnione przez nauczyciela. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości uczniowie odkrywali motywy inżyniera 3D oraz mogli sami nacieszyć się wirtualnym światem wybierając tematy, które ich interesują. (1oh)